Award


Tack Amanda för awarden 

hur fungerar awarden? 
här är reglerna:
 
-tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.
-skriv 11 random fakta om dig själv.
-svara på dom 11 frågorna du fått i awarden.
-välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).
-skriv 11 frågor åt dom du nominerar.

Vet inte om jag har 11 st att nominera så jag svarar på frågorna bara:) 

Random fakta om mig 

Jag tycker det är roligt att städa, men är ganska slarvig å stöckar ner fort så jag måste städa å plocka hela tiden:) 

Jag älskar sura rullar som finns bland lösgodiset äter flera i veckan. 

Älskar att shoppa barnkläder och inredning. 

Mina stora intressen är: träning, film, musik och matlagning 

Jag älskar rosa, limegrönt och turkost 

Jag hatar att titta på sport på tv. Både Sportnytt, skidor, fotboll etc 

Jag har plöjt igenom alla volymer av skilda världar och alla avsnitt av tre kronor. Ska påpeka att detta inte är något jag är stolt över.. 

Är väldigt stressig och effektiv som person jag vill att allt ska gå väldigt fort. Ibland lite väl fort för mitt eget bästa. 

Jag älskar att bada å badar badkar i princip varje dag. Gärna väldigt varmt så jag brukar vara helt röd när jag kommer upp. 

Jag tycker om alla Astrid Lindgrens filmer. Det var det enda jag tittade på när jag var liten gillade inte tecknat så mycket förutom Disney då förstås. När jag var liten brukade jag även titta på djupa vuxen filmer som tillexempell Vilhelm Morbergs Raskens haha. 
När vi på gymnasiet skulle läsa romaner och göra bokredovisning så valde jag självklart den boken eftersom jag sett alla avsnitt av Raskens och kunde de utan å innan. 
Ska påpeka här att jag faktiskt läste boken! 

När jag var liten frågade jag min pappa om jag kunde få bli en gammal gubbe istället för tant när jag blev gammal för jag tyckte gamla tanter var så läskiga. 



Amandas frågor till mig: 

- vad får dig glad när du är ledsen?

Signe får mig alltid på gott humör även om kag är jättetrött eller ledsen. När hon ler så smälter man. 

- vad önskar du dig av tomten?

En heldag i soffan

- vad tittar du helst på på tvn?

Serier och bra filmer:) 

- hur ser ditt liv ut om 10 år?

Är ganska nöjd med hur livet ser ut nu men förhoppningvis har vi fått ett syskon till Signe och har fullt ös här hemma:) 

- favorit plagg när du ska vara fin?

Hmm svår fråga kan vara allt från några snygga jeans till klänning å kjol. Men jag kör gärna nån färgglad topp tillsammans med ett par mörka byxor och nån snygg kavaj. 

- nämn tre rädslor du har.?

Att nåt ska hända Signe eller andra familjemedlemmar,  att planet ska störta när man är ute å reser, att man ska få en obotlig sjukdom. 

- vad tror du det första är folk lägger märke till med dig

Haha förhoppningsvis att jag är en glad å trevlig person. Har dock hört många säga att när de sett mig första gången har de tyckt jag ser dryg å lite tjurig ut men att de helt ändrat uppfattning när de lärt känna mig. 

- om du fick träffa vem du ville, levande eller död, vem skulle det vara?

Att hänga en dag med Fillip å Fredrik skulle man ju inte tacka nej till man skulle nog få sig ett par goda skratt:) 

- nämn 4 saker du inte lämnar huset utan.?

Mobil, nycklar, plånbok, vattenflaska 

- vad gjorde dig senast riktigt förbannad?

Vet inte om det var senaste gången men när jag såg filmen The Cave om delfinslakten i Japan blev jag sjukt förbannad och upprörd. Annars brukar jag ofta bli arg på mig själv när jag lägger bort grejor som jag sen får leta efter vilket händer typ varje dag. 



- vad ville du bli när du var liten?

Flygvärdinna. haha vill jag definitivt inte nu hatar att flyga. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0