Fullspäckad dag som gick jättefort som vanligt.

Dagen började med en promenad bort till lokstallarna med Sofia och Iris, där blev det fika med massor av mammor och barn.:) efteråt gick jag och Sofia ner på stan och tittade lite. När vi kom hem från stan blev det lunch och en powernap för Signe. Sen begav vi oss till speceritjänst för lite handling, min syster ska ju komma hem från Göteborg imorgon och stanna över helgen så då vill man ju köpa hem lite gott. Vi hämtade även ut Signes lampa som man tydligen fick montera ihop själv vilket jag tyckte var rätt krångligt men tror jag fick ihop den. 
När vi var på affären så var det nån kvinna ( inte helt 100) som skulle komma fram å prata om Signe, hur söt hon var och massa om barnuppfostran och hennes barnbarn. Hon sa att dom har så mycket konstiga böcker på biblioteket nu för tiden samt att barn är så uppkäftiga nu till skillnad mot förr, sen tog hon fram en burk surströmming och bara: - ge henne inte det här det är jag uppvuxen på och bla bla som om man inte redan var stressad nog så stod hon och malde på i typ 10-15 minuter. 
När vi kom hem kom farmor och farfar på besök så de lekte med Signe medans jag monterade lampan.😊När de åkt kom gammelfarmor förbi en sväng. Efter det blev det att lägga Signe och laga kvällsmat. 
Nu blir det soffläge resten av kvällen😉. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0