Ätardag

Igår började dagen med att jag vaknade 04.15 och var hur pigg som helst å kunde inte somna om, vad gör Sofie då? jo hon tar en löprunda i mörkret😉

Efter det vaknade Signe så det blev Pippi😳, och efter det skulle jag i väg och jobba en kortis på assistansen innan vi skulle iväg på släktträff.  1 gång per år så är det alltid släktträff där på mammas sida så jag, Tessan, Ester, Signe och mamma åkte. 
När vi kom dit vid 10 tiden var det förmiddagsfika med massa gott , vid 12.30 var det lunch, sedan efterrätt med massa glass och olika tillbehör och sen hann vi även med eftermiddagsfika innan vi åkte hem. 
När vi kom till Katrineholm åkte jag å Signe bara hem en kortis å hämtade grejor å sedan vidare till Hulta där släktingar från Växjö var på besök och sedan var Gurra, Anna och Märta hemma. Där bjöds det också på jättegod mat, både förrätt, varmrätt och efterrätt, hoppade dock över efterrätten för jag kände att jag redan ätit på tok för mycket😉 
Signe tyckte de var superkul med de stora tjejerna Tuva, Tilde och Molly. Tuva fick hjälpa till å lägga Signe för hon ville så gärna och Signe somnade redan innan hon druckit upp vällingen så hon var supertrött. 
Även jag var jättetrött och somnade i soffan. 











Nästan allt gott som ätits under dagen, missade dock att ta bild på förrätten i Hulta. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0