Tålamodslös och orkeslös

Igår var det verkligen sjukt jobbigt. Vaknade jättetjock i halsen fast hade inte ont, sedan har jag varit täppt i näsan vilket gjort det extra jobbigt att andas. 
Signe började genast med att trotsa, hon krävde välling och när hon fick den ville hon inte ha välling i den flaskan utan en annan flaska. Så hon kastade flaskan stenhårt i golvet så botten lossnade å allt åkte ut. 
Sedan har ju Signe blivit väldigt mammig igen och vill att jag bära henne hela tiden å börjar typ gråta om
jag vägrar, hon är ju rätt tung för mig att kånka på just nu. 

I byle när vi var borta å badade fick jag jaga runt henne hur långt som helst innan jag fick in henne i bilen. 

När vi kom hem från byle ville hon inte sova och jag var så fruktansvärt trött så jag inte visste vart jag skulle ta vägen, tillslut så somnade hon dock och var inte vidare glad när hon vaknade. 
Krävde glass gjorde hon ikväll också och jag orkade verkligen inte med nån duss så hon fick det. Sedan är det tjat om välling konstant😣. Sätter man på en film är det fel, ropar hon från taoletten att hon är färdig så är hon inte alls färdig när man kommer. Klättra på bord och skötbord är också en favorit Får hon inte som hon vill blir hon helt galen och ska gärna slå mot magen, inte hårt men ändå, dock brukar hon få dåligt samvete å säga bara klappa mamma inte slå. 

Känner mig helt slut i kroppen idag, vill bara ligga ner i soffan å vila. Har inget tålamod med Signe heller känner jag. Vill bara sätta mig ner å gråta när hon håller på å trotsar. 


Hon är ju världens goaste men som sagt ,tålamodslös och orkeslös är vad jag är just nu. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0