Bröllop

Igår var det dags för Anna och Gustavs bröllop. Klockan 16 var det vigsel i östra Vingåkers kyrka, jättefint var det och Signe var brudnäbb. Hon skötte sig bra tror jag, men såg henne inte förens de var ända framme i kyrkan då jag stod längst fram längst in. Men Göran filmade så jag får kolla på det. 
Det som var synd var att det var så tråkigt väder igår, regn, regn hela dagen. 
Efter vigseln lämnade vi Signe hemma hos Tessan, vi drog en vit lögn å sa att vi skulle åka och jobba.
Sedan åkte vi till Hulta där middag och fest skulle hållas. 
Först var det fördrink och mingel och sedan middag i en maskinhall/lada som de gjort i ordning jättefint :). 
Jättegod mat var det och många fina tal, tror många blev rörda av Gustavs tal som han höll där han blandannat förklarade sin kärlek till Anna. 

Efter middagen när kolckan började närma sig 12 så begav alla sig till logen där det var fest och live musik. En bar fanns också där kusinen Martin stod och fixade drinkar. Var med en liten stund sen åkte jag hem och la mig. Kände inte riktigt att jag platsade på dansgolvet med tjocka magen och nykter 😫. 
Henke droppade in vid 03. 

Det hade gått bra med Signe, hon hade frågat efter mig när hon skulle sova bara men då sa Tessan att mamma är här när du vaknar å då gick det bra. Nu på morgonen är det bara Tessan som gällt så hon verkar blivit en favorit. 































Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0