Hela natten och råttor

Alltså Henke berättade att han sett en stor råtta i trädgården igår morse. Jag bara" ja men vad tur att grannens katter brukar vara här på tomten då.". " Ja men den var så stor så tror inte dem rår på den" 😫. Kunde inte somna igår för jag tänkte på råttan. Det bara kröp i kroppen. Hade till och med lampan tänd och inga öronproppar så jag skulle höra om den kom 😩, jag är sjuk. Kommer ta hem Sixten direkt om jag ser den igen. Då får Peter vara hur allergisk han vill. Hatar skadedjur. Troligtvis är det för jag slängt ut bröd till fåglarna som han ätit av. 
Isak sov dock hela natten i natt mellan 19-06. Första gången det händer. Synd jag låg vaken då. 




Kommentarer
Lovisa

Lugn och fin nu! Pilutta tog råttor större än hon själv och ekorrar och harungar och allt vad det var! Låna katt och sätt ut fällor! Men förstår dig! Så jävla äckliga!!!

2016-04-05 @ 21:49:41
URL: http://lovisarengman.blogg.se
Anonym

Vad bra 😊. Den var nog bara på villovägar,Henke sa den kom från skogshållet. Närmaste grannen har två katter så det känns skönt 😊.

2016-04-06 @ 06:46:40
Magdalena

Öronproppar är helt underbar att ha när man ska sova. Själv sover jag alltid med öronproppar då jag har svårt att somna och min make snarkar. Tycker att det blir så tyst och skönt när man har pluggat in öronpropparna riktigt djupt i öronen. Ibland får jag dock lite ont i öronen av dem. Har du något bra tips sköna öronproppar att sova med?

2016-04-08 @ 19:04:25
Sofie

Kör de gula från Apoteket i stl small. Får också lite ont av dem ibland tyvärr.

2016-04-08 @ 20:09:54
Magdalena

Tack för tipset på öronproppar. Var in på apoteket och köpte den gula skumpropparna i small. Helt klart mycket skönare än öronpropparna jag har haft tidigare. Fick även tipsen av en tjej som jobbade där och också fick ont i öronen av att sova med öronproppar. Hos tipsade om rosa öronproppar av vax. De heter Calmour. Man rullar dem till en boll och täcker hörselgången med dem. De var riktigt sköna känner inte ens att jag har dem på mig. Allt blir bara så tyst och skönt me dem i öronen. Testa dem du med. Hur sköna som helst.

2016-04-14 @ 21:16:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0