Första vs andra barnet 😂

Första barnet: 1….2…3….4….5…6….7…8…9….10 droppar Minifom. Oj, kom det inte en droppe för mycket nu? Jag måste göra om.
Andra barnet: Spruuuuut! Splash! Det här är nog 10 droppar. Typ. Det gör nog ingen skillnad.

Första barnet: Min bebis ska INTE titta på Babblarna. Tv:n får INTE stå på här hemma, det blir för många intryck.
Andra barnet: TV:n är perfekt barnvakt när middagen ska lagas eller tvätten ska hängas. Eller när man vill vila i soffan och scrolla på mobilen.

Första barnet: Första natten på BB: Jag kan absolut inte sova, jag måste titta på bebisen heeela tiden. Hela natten. Hela tiden. Hela natten. Inte sova.
Andra barnet: Det är SÅ praktiskt att bebisen sover typ hela första dygnet. Drömläge för återhämtning och sömn!

Första barnet: Alla kläderna MÅSTE tvättas minst tre gånger i oparfymerat tvättmedel innan det ens kommer i närheten av vår bebis.
Andra barnet: Oj, sitter prislappen kvar fortfarande? Den måste vi nog klippa bort.

Första barnet: Jag vill inte att min bebis ska skickas runt så mycket när vi har gäster… Det är ingen hund som ska sitta i allas knän.
Andra barnet: Någon som vill hålla? Någon? En liten stund bara? Snälla!

Första barnet: Jag ska laga all mat från grunden! Ekologiskt ska det vara och inget annat.
Andra barnet: Burkmat är kanon. Happy meal innehåller ju allt man behöver – protein, kolhydrater och grönsaker.

Första barnet: Alla MÅSTE tvätta händerna OCH använda handsprit innan de tar i mitt barn. Du har väl inte varit förkyld senaste månaden va?!
Andra barnet: Så länge du inte är kräksjuk är du välkommen hem till oss.

Första barnet: Fotografier, filmer, första locken och handavtryck – allt måste dokumenteras och sparas. Den här tiden kommer aldrig tillbaka.
Andra barnet: Hehe…. hehe…. när du log första gången undrar du… jadu…. Fråga pappa!

Första barnet: Vi ska ha fyra barn. Minst. Det är SÅ himla mysigt med bebisar.
Andra barnet: NÄR ska vi ens ha tid att göra fler barn?!

/Angelica



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0