Planeringsdag

Idag var förskolan stängd så vi bjöd hit Elin och Ebba :) först blev det fika sedan kom en kille från utsikt ( finernätet) som vi bestämde för någon vecka sedan att vi skulle ha. Kostar mycket pengar men hoppas att det kommer vara värt det sedan tror jag det höjer värdet på huset 

Han gick igenom hur å var vi skulle gräva kände mig helt lost men jag sa till Henke att vi får fråga grannarna som redan grävt. 
Elin sa: haha han trodde nog vi var lesbiska, var därför tvungen att säga att jag bodde i Vingåker och att vi också beställt fibernät😂. 

Till lunch blev det kycklingsallad innan vi begav oss mot lövåsen och stan. 
Signe var i behov av nya gympaskor då hon växt ut de gamla. Stl 26 fick vi ta var att ha lite utrymme att växa i men alltså hur fort växer barnfötter egentligen. 
De var så snälla å hjälpsamma å började mäta Signes fötter utan att jag ens hade frågat :) 

Blev sedan en fika på cafelaunch. När vi precis skulle sätta oss kom en vindpust som slog ner flera brickor från brickstället så hur mycket som helst gick sönder å ramlade ner på golvet med en stor smäll. När jag efter en stund tittar på Signe ser jag att hon är helt prickig av ketchup både i ansiktet och på mössan och sitter helt förstenad. 
Hon blev erbjuden gratis pannkakor efter det men jag sa att det inte behövdes då jag beställt in en stor bit oreo/ chokladcheesecake jag tänkt vi skulle dela på, men det var ju snällt att de erbjöd det :)

När vi skulle gå tittade Signe ner på golvet och säger, ingen kappchup (ketchup) nu mamma, städat, haha. 





Nya vårpjuksen :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0