🎃🎃🎃

Idag har vi varit pĂ„ slĂ€kttrĂ€ff pĂ„ Mastad som stĂ€llet heter. Det Ă€r min mormors förĂ€ldrahem dĂ€r hennes bror med familj bor. Det ligger en bit utanför Norrköping.  SlĂ€kttrĂ€ffen har varit en Ă„rlig tradition i kanske 30 Ă„r. Detta Ă„r var vi tydligen rekord mĂ„nga, 57 st, sjukt mycket folk alltsĂ„;) Det var andra Ă„ret jag var med sedan jag va liten sĂ„ det Ă€r svĂ„rt att veta vilka alla Ă€r men det löser sig vĂ€l om man följer med fler gĂ„nger. MĂ„nga kusiner till mamma och en del sysslingar till mig var dĂ€r ialla fall. Signe var faktiskt inte yngst utan en 3 mĂ„naders bebis var dĂ€r ocksĂ„:). De Ă€r drop in pĂ„ slĂ€kttrĂ€ffen sĂ„ man fĂ„r komma och gĂ„ som man vill. Vi kom dit vid 10 lagom till förmiddagsfikan och Ă„kte hem efter lunch typ vid 14. Hade vi stannat hela dagen hade vi Ă€ven hunnit med efterrĂ€tt, eftermiddagsfika och kvĂ€llsmat, herregud man hade ju rullat fram, haha inget svĂ€ltlĂ€ger direkt alltsĂ„:). Det var kanon god mat ialla fall, Ă€lgkött me sĂ„s, potatis, massa goda grönsaker, svamp och annat. 

IkvĂ€ll skulle vi igentligen gĂ„tt till Viktor och Sandra och sett Liverpool matchen eftersom Henke och Viktor Ă€r sĂ„na fans:) haha. Men Sandra blev sjuk sĂ„ nu blir det en lugn kvĂ€ll hemma istĂ€llet. Signe behöver nog det Ă€ndĂ„ efter alla mĂ€nniskor hon trĂ€ffat idag:) 








Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och trÀning.

RSS 2.0