Festligheter

Igår var det dop för lilla Elsa. 
Dopet hölls i östra Vingåkers kyrka sedan blev det mat och fika i en lokal bradvid. Allt var verkligen supergott och fint. Alla barn höll sig lugna i kyrkan. Signe blir alltid lite blyg å tillbakadragen i kyrkan, hon ville bara kramas å sitta nära hela tiden. 
Signe och Iris skulle ut å gunga hela tiden så jag fick springa efter :) de jagade varandra och höll på, gullungarna. 

Efteråt skjutsade jag ut Signe till Hulta där hon skulle sova över. Var kvar där en stund sedan åkte jag, Gurra och Anna in och hämtade upp Henke som spelat match och sedan åkte vi till Erik och Sofia. Där blev vi bjudna på mat igen och jättegoda drinkar med hallon och lime. De andra fick med rom och jag med fanta men det var jättegott. 
Vid tolv tiden avrundade vi och åkte hem. Helt slut var jag, så det var skönt att Signe sov borta så man fick lite sovmorgon imorse. Ryktades om att hon vaknat klockan 06 idag. 

Fick muta Signe för att ta på sig kjolen, sa att hon inte fick åka till Iris annars. Tydligen har hon något emot just kjolar 🙊🙊🙊






Tjejerna fick gloodiebags med godsaker för barn. :) 

De fina hemgjorda godsakerna 👌👌








Grillade hamburgare :) jag stod för friteringen av pommes, därför de blev så perfekt friterade 💪💪😉😉. Kanske kan börja extraknäcka på mc donkan. 






Kommentarer
Therese

Vad duktig hon är Sofia, bakar fixar och gör läckra drinkar :)

2015-04-29 @ 18:54:14
Therese

Vad duktig hon är Sofia, bakar fixar och gör läckra drinkar :)

2015-04-29 @ 18:54:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0