Helgen i stora drag

Igår var jag och Isak iväg till Högsjö på Stellans namngivning, Henke kunde inte följa med. Han hade gett Andreas en utekväll med middag i 30 årspresent å de hade bestämt det datumet. Signe fick åka med mamma å Mauri och bada samt sova kvar. Orkade inte ha med båda barnen när jag åkte själv, Signe är inne i nån blyg period och vill att man ska bära henne hela tiden. 

Isak skrek som aldrig förr mellan Vingåker och Högsjö så jag kände mig helt slut mentalt när vi kom fram. Han somnade i vagnen tack och lov men fick gå runt huset å köra han på gruset hela tiden för att han vaknade. 

Jättefin namngivning var det. Vädret var kanon och de hade dukat upp i trädgården. Lovisa hade dukat fram 40 sorters kakor och sen även tårta men då var jag för mätt för att få ner mer 😉. 

Idag har vi varit hos mamma och Mauri. jag och Isak åkte bort direkt i morse och åt frukost där. 
Efter Signes vila kom Bitte och Göran och hämtade henne och tog med henne ut på sjön i fina stora båten. Signe blev jätteglad att hon skulle få följa med. Måste ha flytväst vet du sa hon. 
Jag och Henke stannade kvar och åt pizza hos mamma och Mauri innan vi åkte hemåt. 
Isak har inte varit speciellt nöjd i dag, ikväll har det varit hyfsat men på dagen sov han bara korta snuttar, vaknade å skrek å  grinade illa och liksom krampade. Måste vara magen som spökar, stackarn. 













Bjöd på några leenden framåt kvällskvisten. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0