Midsommar

Gårdagens midsommarfirande skedde ute i Hulta där nästan hela Hulta släkten var med. 
Först blev det lunch borta hos Lotta å Tony, jag å Sofia hade gjort varsin paj, sedan var det sill, ägghalvor och Anna  hade gjort en jättegod skaldjurstårta :) 
Signe tvingade vi iprincip ner i sömn därborta så hon skulle orka resten av dagen men glad var hon inte då, en 1 timmes vila blev det ialla fall. 

Vid 15  begav oss bort till ängen för dans runt stången.
Jättemysigt var det borta vid midsommarstången. Ganska mycket folk var det faktiskt. Vi hade med kaffe, saft å tårta sedan var det fiskdamm, lotteri, bollkasting, tipspromenad och den årliga traktoråkning med Larsa, Signe och Iris åkte med alla vändorna😊. Vädret var faktiskt helt okej också inget regn föll direkt under hela dagen förutom ett par droppar. 

På kvällen grillade vi oxfilé hos Bitte och Göran allihopa. Signe somnade vid 22 tiden sen åkte vi hemåt vid 23.30 när jag började känna mig seg. 
Sovmorgon blev det idag kan jag säga, Signe vaknade efter klockan 9 😀. 




Tydligen hamnade alla snapsflaskor hos mig på lunchen 😂. 










Kände mig lite diskrimerad som
Inte kom in mellan springorna 😂😉, vågade inte ens försöka om jag skulle fastna 😂😂. Tur det fanns andra som kunde åka med :) 






På kvällen tittade Solen fram






Kommentarer
Therese

Vilken krans Iris hade! Sofia kan hon :)

2015-06-21 @ 20:49:32
Therese

Vilken krans Iris hade! Sofia kan hon :)

2015-06-21 @ 20:49:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0