Tisdag

Fullt ös har det varit idag med. Började med att åka till tippen med massa skräp och åkte sedan å veckohandlade. När jag kom hem dammsög jag lite i garaget å sedan blev det lunch innan det var dags att hämta Signe. Hon hade ramlade imorse och fått ett skrubbsår så när jag hämtade henne sa hon glatt Signe åka till doktorn med benet 😂. 

På eftermiddagen började hon granska mitt sår på benet sedan när jag ramlade på stegen som inte försvunnit än och så
Sa hon, Signe inte ont längre mamma ont så gav hon mig sitt plåster ❤️. 

Eftermiddagen har spenderats ute på altanen, såå skönt med Sol. Har även rensat ogräs å ordnat två mindre rabatter där jag ska plantera något.  Det kom en kvinna och köpte trädgårdsplattorna också, jätteskönt att vara av med dom👍. 

Ikväll kom mamma och Mauri hit på middag. De lämnade ju sin mat från matkassen här igår samt recept så jag lagade iordning det. Det blev kycklingburgare med sötpotatis pommes frites och en jättegod dressing gjort på smetana, timjan, citron och riven prästost, Jättegott :) 


En fågel tog Signes bulle idag. Hon hade en bulle låg på bordet och när vi varit inne en sväng och kom ut var den borta, är Signe bulle då sa hon 😂. 







Någon sommar tips på vad jag ska plantera?, är skugga hela tiden vid boden och vid väggen är det både sol och skugga. Funderar på några kryddor ialla fall men vore roligt med lite fina blommor. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0