Helgen

I slutet på veckan pajade vår TV lagom till fotbolls EM och allt så Henke var ivrig att köpa en ny. Vi köpte en på elgiganten inte riktigt nöjd med utseendet men den får duga. Hade velat ha med vita eller grå kanter och två snygga fötter men nu blev det en svart. Vi fick dock 1500 kr rabatt för att det var ett demo ex och skruvarna till foten saknades. 
Sofia och Erik var bjudna till oss igår så det fick släpa mig sig några skruvar så vi fick ihop det😊. Mauri var även här igår och ändrade öppningssida på vår kyl/frys. Så det var fullt med projekt här i helgen. I fredags blev det grill montering. 
Signe följde med mamma och Mauri till Olivia på 6-årskalas igår.  Signe har fått flera påsar med kläder av henne så vi ville ge henne en present. Signe hade dock varit väldigt blyg som hon är bland nya människor. Så dom får leka en annan gång när det är mindre folk där. 
På kvällen kom ialla fall Erik, Sofia, Elsa och Iris. Vi grillade hamburgare på nya grillen jag fick i födelsedagspresent av Göran, Bitte och  Henke. Det blev också tårta och sangria. 
Fick ett jättefint grytunderlägg från Carolina Gynning av Sofia i födelsedags present och så fick vi en hamburgepress, den kommer användas flitigt 😊. Klockan var runt 02 när vi avrundade efter mycket skratt. 

 Isak bestämde sig för att vakna 06 imorse så blev inte så många timmars sömn men har ändå känt mig hyfsat pigg idag 😊. Skönt när man inser att man faktiskt överlever på lite sömn. Jag har fått för mig att jag måste ha 8 timmar per natt. Men hur kul är det att lägga sig 21 varje kväll som vi jämt gör. 

På förmiddagen idag var jag på ett jobb och gjorde några ärenden. När jag kom hem tog jag och Isak en långpromenad. Han tappade sin solhatt så fick gå tillbaka typ 1,5 km och hämta så promenaden landade nog på 8 km. 









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofies blogg

Sofies blogg kretsar kring lilla Isak och Signe, om familjens vardag, inredning,matlagning, recept och träning.

RSS 2.0